Första dagen..



Jag slog upp ögonen vid halv 6 o jag hade sovit gott hela natten konstigt brukar inte göra det när det är nåt på G men det var skönt det gick. Jag duschade o gjorde mig iordning o DÅ poof så kände jag att jag mådde så fruktansvärt illa så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag kände det som jag skulle svimma flera ggr så jag fick lägga mig ner på sängen en stund. Så himla typiskt när man skulle nåt viktigt men jag bet ihop o Johan körde mig till bussen.
Den skulle gå 6.54 men den var lite försenad. Min älskling ringde kl 7 o gud vad glad jag blev o han sa det var tur han fick tag i mig innan han reste. Han var på Svågertorp o skulle till Kastrup. Mysigt o prata med dig men min buss kom o du skulle ta tåget så du sa du skulle ringa från Kastrup. Efter en stund ringde mamma o var ledsen o jag kan inte bara lägga på luren då även om jag visste att J skulle ringa. Tyvärr hade han ringt o det var upptaget det skrev han i ett sms o att det var kaos på Kastrup o han var tvungen att checka in men vi skulle maila.

Bussen kom fram lite försenat men Mia min handledare o Hasse som jag ska jobba med stod o väntade på mig. Vi hämtade upp Eva oxå som kom med buss från Kivik.
Vi tog oss ner till fastigheten där vi alltid startar dagen o vi pratade lite o sen körde Mia. Vi andra åkte iväg till första stället o jag fick kolla hur allt gick till o jag måste säga att bättre välkomnande kan man inte få. Bägge var lika trevliga o det kändes som vi känt varandra i evigheter t om när vi hade frukost så satt vi o sjöng haha
Jag fick hjälpa till med att torka av räcken o det var många trappsteg man gick  men tiden gick fort o halv 11 var vi färdiga med allt o det var slut för dagen. Så 2½ timmes jobb *L* o 50 min med buss enkel resa.
Jag tycke det gick jättebra idag o skönt med trevliga människor.

Bussen gick inte hem förrän 12.10 så jag gick ner i stan. Solen sken härligt o jag gick in på Thulins o köpte en ciabatta med underbar kyckling/curryröra som jag tog med mig o sen köpte jag en Sprite o satte mig nere vid hamnen o åt o njöt av solen. Fast jag orkade bara en bit av mackan så den fick packas ner o ätas sen i olika omgångar *L*
Sen gick jag till stationen o såg att det gick en buss vid 10.50 så är det slut för dagen redan då så kan jag ta den hem istället. Där gick en buss 11.50 oxå så den tog jag o sen när jag kom hem var jag inne om Netto.
Gick hem till mamma sen o pratade o vi satt på balkongen o solade o käkade glass o jordgubbar..mums

Kl 19 var det kören   som vanligt o jag var så himla  trött o det kändes mest jobbbigt haha på torsdag ska vi först sjunga på Ängsgården o sen på Valborgsfirandet. 

Jag var hemma vid 20.30 o jag gick in o läste Malins blogg o jag blev jätteledsen för vad hon skrivit om att jag inte pratade med Jonas mer pga henne osv Jag smsade till Jonas o bad han ringa o det gjorde han sen. Jag förklarade för honom varför det blivit som det blivit o han vet hur komplicerat mitt liv är just nu o det känns jättejobbigt med många saker. Jag har absolut inget emot att de träffats bara skönt att han hittat sin stora kärlek efter alla sina nederlag. Men jag är väl sån som har svårt att prata med andra om mina saker vill inte lasta över det på andra så inget illa menat o visst har jag saknat våra samtal många ggr o det vet du om. Det du inte vet om mig är inte värt att veta ju. O det där med filten i örat var menat till en viss P o det räcker så förlåt om du missförstod ..inte meningen..
Iallafall så är det skönt vi löst allt nu o var rädda om varandra o lycka till med allt det är ni värda.
Tack oxå Jonas för de sakerna du sa. Skönt du bryr dig o jag vet jag måste förändra mycket men det får bli ett steg i taget.


Jag pratade en stund med mamma sen o käkade lite o sen var det dags för sängen.
Skickade mail till J o sen skrev jag ett sms till honom o önskade honom en godnatt o att jag saknar honom för det gör jag verkligen. Men det vet du om.

SMACK



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0