GLASS

När jag handlade idag så köpte jag årets första glass o satte mig på en bänk i det fina vädret o käkade. Det är väldigt sällan jag köper sån glass det var mer förr jag gjorde det. Det blev en ananassplitt o den var jättegod o lagom pris 12 kr för det är skrämmande vad glass kan vara dyr egentligen. Tur man inte har stor familj än *L*
Men gott var det o jag tänkte visa lite nostalgi *L*


Denna är från 1967 det fina året då jag föddes *L*
O några känner man igen som Storstrut ( den var goood) o Top hat o såklart Puckstång som vi alltid fick i skolan
o Igloo fast här var den inte i colaversion.



Här var man 10 år o här är många av glassarna som fortfarande finns. O kolla Ananassplitt *L* för 1.60 kr.
O jag har alltid gillat Gbsandwich o 88:an. Den där Flirt minns jag inte men den ser gullig ut *L* O nu är det Igloo i colaversionen som gäller o Piggelin.


Så har vi kommit till -87 o det har tillkommit några goda glassar som Nogger o Lakritspuck mums o så TipTop som hade en stor god nougatkula inuti.


-97 är man 30 år o då ser glasslistan ut såhär. Då finns det Magnum såklart i olika versioner o Solero o Cornetto.
O Daimstrut som är god.



2007 har jag hunnit bli 40 år o då kommer Tophat tebax o så har det kommit en Lakritsstrut som heter Pepe o jag kommer ihåg hur besviken jag blev på den. Sega små lakritsbitar i den bara. Det godaste var en chokladkula i slutet av struten hur de nu kom på det *L*



O  nu är vi på år 2009 o listan ser ut såhär o fortfarande finns många av favoriterna kvar även om det kommit några nya oxå. Gb sandwich har kommit i stracciato o Nogger i mint. Ja vilka påfund *L* O så har Ben & Jerry nån cookieglass.

HOPPAS NI BLEV LITE SUGNA NU O FÅR MÅNGA GODA STUNDER MED GLASS I VÅR O SOMMAR....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0