Ibland blir det inte...



Som man tänkt sig. Jag var så trött igårkväll så jag orkade inte gå in o skriva här så jag får ta gårdagen här nu istället men det funkar säkert bra det oxå *L*

Det gick bra hos mamma o hon kommer säkert få kläm på det oxå med MSN *L* Vi gick till byn sen o handlade lite o sen gick vi hem till 8:an o fikade .Mamma hade köpt goda frallebullar o såklart franska wienerbröd. O visst inte behöver man ta ett men det går inte att låta bli. Det finns inga godare wienerbröd i hela världen *L* Men fyyy attan vad illa jag mådde sen när jag kom hem. Det är alldeles för fett o sött men jag får skylla mig själv. Att man aldrig lär sig. O jag som började så bra igår men men

Mr J ringde vid vanlig tid o det var mysigt att höra honom igen. Det räcker man inte pratar på två dagar så saaaaaaknar man honom. Måste vara kärlek *L* Han skulle hämta prinsessan så det var inte så långt samtal men bättre än inget alls eller vad säger man *L* han berättade om en sak som kunde gått galet i söndags men tur det inte gjorde det. Pust !!!

Förresten jag hittade en jättefin ring på nätet igår

Men jag lovar Mr J den behöver du inte köpa för den kostar  lite för mycket *L* men visst är den fin *L*
Men 57.000 kr *L* Äsch min 5 kronors går lika bra *L* O jag kan ju få 11.400 st för det priset haha

Jag fixade middag sen när vi pratat . det blev korvsoppa inte för jag vet varför den kallas det för det blir mer gryta än soppa men himla god o billig o mättande. Här kommer receptet *L*

10-12 potatisar
3 gula lökar
4-5 morötter
några lagerblad
12 dl vatten
2 buljongtärningar ( valfri vad ni vill ha för sort ) jag hade kött igår
falukorv i valfri mängd
margarin

Skiva löken o bryn i en stor kastrull
Skala potatis o morötter o skiva i lagom små bitar o lägg i bland den brynta löken
Häll på vattnet o lagerbladen o buljongtärningarna o låt det koka på lagom värme tills potatisen o morötterna är
mjuka o det börjar bli lite tjockare. Skiva falukorv i mindre bitar o lägg i o koka med en liten stund.
Sen är det bara o äta o njuta. Gott med senap i o knäckemacka till.
Ps glöm inte ta bort lagerbladen inte så himla goda o få i munnen *L*

Jag fick ta fotot på resterna från igår. Så det ser inte lika gott ut nu men det är mums. Vet inte riktigt vad det liknar
haha



Iallafall så hann jag inte äta innan kören så jag fick vänta tills efteråt.

Vi började redan 18.30 o det var bara sopranerna o altarna som skulle öva då i en  timme o sen blev det med hela kören. Vi körde Gabriellas sång på alla håll o fram o tebax o hit o dit o jag lär aldrig vilja höra den igen efter den 29 mars *L*
Sen 20.30 så fick de som ska sjunga på torsdag på Björkbacken stanna kvar o vi var inte mer än 10 st denna gången. En tapper liten  skara. Vi fick våra noter till det vi ska sjunga o vi övade några av sångerna fast de flesta kan vi redan X i taket haha
Vi höll på till 21.30 nästan så jag var totalt trött i huvudet av allt så därför det inte blidde någon blogg igår.
Förresten så ska vi sjunga " Störst av dem är kärleken "  den 29 mars o jag hittade den på Youtube med Nordman. Den är jättebra precis som det mesta Py  gör.

Texten säger så himla mycket o jag vet precis vem jag tillägnar den *L* VASSEGO hjärtat



Störst av dom är kärlek
Å den följs av hopp och tro
Den tänder ljus i mörker
Å i ljuset får vi ro
Den slutar aldrig att hoppas
Å den bär dig när du är trött
Ser du blommorna knoppas
Å hur allt blir återfött
Den ger liv åt det som vissnar
Ord åt det som bara anas
Ger dig styrka som du inte trodde fanns
För om du söker kärlek
Finns det någonstans

Störst av dom är kärlek
Du behöver inget mer
När allt omkring dig bleknar
Är det bara den du ser
Ingenting som du äger
Ger dig samma tröst som den
Se hur lätt det väger
När du funnit kärleken
Den ser vårens första blomma
Vill den ska få plats att leva
Vet att hösten inte kan ta död på den
den väntar ju på våren
störst är kärleken

den ska ta dig genom livet
ge dig mod att orka leva
den ska alltid hitta hela vägen fram
för om du tror på kärlek
finns det någonstans




Jag käkade korvgrytan sen när jag kom hem var hungrig som en varg då o sen kollade jag på replay. Det blev Chartersvenskar från förra onsdagen o sen familjen Annorlunda. Sen kände jag att tittorna ville ner så då gick jag o la mig. o Somnade pang *L*

PUSSSSSSSSs från denna dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0