Tisdag åter igen *L*



Så då var det tisdag igen o Vilken härlig dag att vakna upp till :) Kanonväder o solen är verkligen på sitt bästa humör o snön ligger fint så det är jättehärligt även om det är lite kyligt . Kände mig på riktigt gott humör imorse. Hade ställt klockan till 8 men redan 7.25 kom där ett sms från Mr J o han hoppades att allt var bra o att jag skulle hålla mig inne för att det är svinkallt o så längtade han *L* Mmm han är så himla go. Jag svarade att han gärna fick komma o krypa ner under mitt duntäcke så kunde han få värme *L* men han fick väl en chock eftersom det inte kommit nåt svar än *L*
Hålla mig inne idag funkar inte eftersom det är träningsdag. Så man får snällt ge sig ut men idag känns det inte ett dugg jobbigt. Mamma ringde o pratade bort en liten stund innan jag gick. Hon skulle iväg på möte. Jag ska passa rullepölsan imorgon för hon skulle till sjukhuset då o sen sova över hos R. William är kommen på sjukhus igen. Han hade gått upp 7 kg i vätska på några timmar så man ska inte klaga. Inte bra varken för hans hjärta eller njurar.

Träningen gick bra idag. Gick 1 km på 10 min så det gick undan med den billiga leverkorven idag *L* o sen styrketräning i 40 min. Så nu är man mör i hela kroppen men det är så det ska kännas så man vet man använt varenda muskel i kroppen *L*


På hemvägen blev det lite handling på Netto igen. Lika bra o passa på när man går förbi ändå.
Sen blev det kaffe o macka o det behövs verkligen när man tränat för man blir hungrig som en varg.
Men  det är rätt så skrämmande egentligen. När man går på gångbandet i 10 min så gör man av med ca 60 kcal o i en ruta marabou apelsinkrokant t ex *L* så finns det 38 kcal. I EN RUTA ( tänk på det Jonas haha )

Jag såg att det var Elling på tv nu o det är en sådan där feelgoodfilm. En norsk som har två efterföljare oxå.
Men jag har bara sett den första o sista. Men dom är jättebra. Roliga men samtidigt med lite eftertanke.
Filmen handlar om Elling och Kjell Bjarne, två män som närmar sig 40 år. Efter längre tid på mental-institution har de nu fått en "trygdeleilighet" i Oslo. Därifrån följer vi dem i deras kamp for att anpassa sig till ett normalt liv. Detta är en komisk historia om de två vännernas kamp för att överleva tvångstankar och neuroser, och tillsammans hittar de mekanismer som sätter dem i stånd att övervinna sin fruktan, och därmed kan de på sitt eget sätt återvända till ett normalare liv. Det som den ena inte klarar av klarar den andre osv
2005 var Johan o jag o såg Elling på Nöjesteatern i Malmö med Johan Ulvesson o Rolf Lassgård i huvudrollerna o det var en jättebra pjäs o de spelade verkligen rollerna kanon.



Nej nu får man väl hitta på nåt härhemma o vänta på att Mr J ska ringa vid 16-tiden. Gissa vem som längtar *L*

PÖSSSSSSSSS så länge



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0