Tisdag hela dagen


Så nu har tisdagen gått till sin ände ( ja till o med lite över) o det har inte blivit något skrivit förrän nu. Men bättre sent än aldrig *L*
Började med en snabb promenix upp till sjukgymnasten där det var dags för träning igen. Jag gick 1 km på gångbandet o jag hade rätt snabb hastighet så det kändes lite svettigt o pulsen gick upp. Men det ska kännas att man gör det *L*  Efter det hade jag 30 min styrketräning o där var en jättetrevlig dam där o tränade o vi pratade en massa. Jag berättade om min operation o hur jag mått innan o hon sa flera ggr att hon tyckte att det var starkt av mig att jag gick o tränade o att hon tyckte att jag är jätteduktig. Sånt blir man glad av att höra. Ja jag hade aldrig fått för mig att gå på ett riktigt gym, nä jag trivs bra här bland folk som jag vet oxå har lite krämpor o inte är några atleter.
O det känns jätteskönt o träna, visst tar det på kroppen o man blir himla trött men det känns härligt efteråt.



Efter träningen pratade jag med Jonas i telefonen o idag var det hans tur o följa med mig in på Netto o Konsum när jag skulle handla o ja Jonas jag tog negerbollen idag med . FYYYY på mig *L*
Hoppas nu du hade kul ikväll o att det blev som du ville men enligt hennes blogg så verkade det så *L* så bara o Gratulera dig hjärtat. ÄNTLIGEN eller vad säger man *L*

Jag gick hem o käkade lite sen var hungrig som en varg så kaffet åkte på o bulle med kycklingfile med paprika, gott.
Sen fixade jag med lite av varje o tvättade bl a. Eftermiddagen gick fort som alltid.

Kl 16.15 ringde drömprinsen *L* Mr J, tidigt idag för han hade lite ärenden att göra sen. Alltid lika härligt o prata med dig hjärtat. O jag såg idag på Konsum att de har en automat med ringar för 5 kr *L* men du sa att jag var värd mer än det . TACK . Men det var ett tips *L*
Blev så glad idag när du sa att du ibland satt på dina möten o tänkte på mina kyssar om hur gott o mysigt det är att kyssa mig. Jag kan inte tänka mig att någon sitter o tänker så om mig så dina ord värmde verkligen. Du är så himla go min prins. Du ville träffas på torsdagkväll men vi får se om det funkar. Blir oftast nåt hinder tyvärr hur gärna vi än vill. Men annars får vi ta det nästa vecka. Känns som en hel evighet sen förra gången. 43 låååååååånga dagar. NÄÄÄ jag har inte räknat varken timmar eller minuter eller sekunder, men kan garantera det blir mååååånga *L*
Du sa du skulle skicka nattisms men ICKE :0(  Så vi får se om det kommer ett nu på morgonkvisten.
SAKNAR, LÄNGTAR,ÄLSKAR DIG

Det blev mackor till middag ikväll igen vet inte varför jag är så dålig på att äta middag. Pallar inte alltid men jag blir ganska så trött på mackor oxå. Imorgon blir det oxå macka, landgången. får äta den med andakt med det priset *L*
men såklart inte jag som betalar ju *L*
Jag kollade på Unga mödrar o sen blev det middag hos mig eller vad det nu heter *L* men programmet är kul fast Helge Skoog är det roligaste med serien *L*
Sen kollade jag på Topmodel o Shear Genious ( lite zappande emellan ja ) o sen kl 21 kollade jag runt bland kanalerna o kom till tv3 norge o då visade dom 5 säsongen av Charterfeber, premiäravsnittet Tyvärr hade det börjat redan 20.30 .  Har inte ens visst det skulle börja nu.

Det roliga var att dom var på Teneriffa denna gången, så man kände igen mycket.
De bodde på det hotellet där vi brukade ha vår trevliga Happy Hour om eftermiddagarna. Man fick 2 av varje sak för priset av en. Så Peggy o jag fick varsin liter Sangria, behöver jag berätta hur det kändes i benen sen *L* o vårt babblande om Black sticks *L* Eller så tog vi vars två rom o cola o grabbarna fick vars två starköl.

Nu kom jag ifrån ämnet , som alltid *L*
Charterfeber är ett kul program som  följer norska charterturister till olika ställen  i "Syden" dom har bl a varit på Gran Canaria, Rhodos, Mallorca o sist var dom på Cypern. Svein som är till vänster på bilden brukar alltid vara med ( Kongen av Mallorca ) . Han är en riktig spillurv o där är alltid tryck på honom. När han o kompisen Viggo ( till höger på bilden ) var på Mallorca så hade dom Mutti med sig ( Sveins 80-åriga mamma) o de blev utslängda från hotellet för att de fört väsen *L* 
Andra som brukar vara med är bingovärdinnorna Nancy o Lisbeth, 2 damer som inte spottar i glaset precis. O så goa Hilde, en glad skit som är helnervös o skrattar hela tiden o man fattar  aldrig vad människan pratar om *L* som om det inte skulle räcka med att de pratar norska så man inte fattar så mycket ibland *L*
Hilde o Svein har iallafall varit med de 3 sista säsongerna tror jag o i den sista så hade de vars tre dejter med sig som de skulle dejta o sen välja ut en kärlek. Så de fick hitta på en massa roliga saker. O visst så hittade de varsin kärlek bland dom men vet inte hur det gått.
Sen har det varit en massa olika roliga typer, dvärgar o pensionärer o gymnastiktjejer, fitnessgäng´, stora familjer ja name it *L*
Men det brukar vara kul o kolla på programmet så jag ska se reprisen på fredag *L*

Sen ringde jag mamma o pratade bort en stund. Hon kom hem ikväll ifrån Göteborg. Hon skulle jobba imorgon men hoppas att hon hinner hem till mötet så jag slipper vara ordförande igen. Räcker man blir det snart på heltid.

Nä nu får man väl snart se till o gå o lägga sig så man orkar upp imorgon. Det är onsdag o då är det dags för den långa promenixen. O Jonas Godmorgon på dig ( om du nu orkat upp efter kvällen *L* ) var nu rädd om dig idag o kör försiktigt *L*

Nu ska jag gå o drömma om.........
Nattipussen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0