Trivselcafe

Ja det var som sagt trivselcafe imorse 9.30- 11.30 på Församlingshemmet. Jag har gått på det i ca 2 år o det är "för oss människor mitt i livet " hmmm ja inte vet jag om folk i 80årsåldern står mitt i livet *L* Ja om de möjligtvis har tänkt o bli 150 år gamla , men i dagens samhälle vet man inte vad som händer o vad dom hittar på för kurer eller har man sett för många science fictionfilmer *L* o igår sa dom ju att Jorden ska gå under den 21 december 2012 tänk vad folk slipper då. All julstress, julklappar, gå upp i vikt av all julmat osv *L* Iallafall så tror jag att  medelåldern hos oss på cafet  ligger på ca 60-65. Meningen med cafet är att arbetslösa, sjuka osv som är lediga på dagen ska komma o fika o umgås en stund. O som sagt åldern spelar ingen roll vi har kul ändå o det är det som är meningen. O vi är bara kvinnor, tror inga män vågar sig in i hönshuset *L* o lyssna på vårt kacklande .
Vi käkar först frukost med gott bröd, ost, marmelad o kaffe o för detta får vi betala 15 kr o då får vi tugga i oss hur mycket vi vill, inte alls dumt *L* O visst smakar det bättre med frukost i andra folks sällskap.



Medans vi fikar så pratar vi om allt mellan himmel o jord. Idag var det mycket " Dagens Mattips" o det är inte fel med lite ideer för det där med vad man ska ha till middag är alltid lika svårt.
Vi brukar pyssla ibland oxå vatt allt från tomtar, potatisljusstakar, plånböcker med tovning, hjärtkort till Alla Hjärtansdag mm Vi brukar oxå sjunga lite o det är alltid kul även om det oftast blir samma sånger *L*


Sen blev det lite frågesport idag så vi fick ha lite huvudbry. Först var det olika bilder o Vi skulle komma på vilka ordspråk det handlade om. Det var trevligt o lagom svårt men jag var som sagt ganska så trög i huvudet idag efter nattens övningar o när jag skulle skriva på det ena så tittade jag på den andre bilden så helt plötsligt skrev jag " Även en blind höna kan finna en hund " Haha ja det var en hund på den andre bilden så det blev en ny innebörd för blindhund *L* jag skulle ju skriva ett korn ja tänks så tossigt det kan bli.

Sen hade vi frågesport med Sant o Falskt frågor o det är alltid lika kul för snacka om konstiga saker *L* Det som man tycker ska vara helt fel är såklart sant o tvärtom.
Om giraffer sover med hakan lutandes mot en trädgren. Jag har sett miljontals naturprogram men aldrig har jag sett ett där dom visar hur en giraff sover. Men giraffen är såklart klok o lägger sig ner. Vad ska man uppe med huvudet i ett träd när man kan nanna gott med gräset som huvudkudde.

Minns elefanten allt som hänt den. Nä visst har elefanten ett himla bra minne men inte ens den e ofelbar så den glömmer oxå bort saker o ting. Nu undrar man helt plötsligt hur vet folk vad en elefant minns egentligen *L*

Om Sverige har världens längsta alfabet om man räknar med w. Nix det är Kambodjanerna som får sitta o lära sig en massa bokstäver.


I FornEgyptien hette katt Mjau. Ja det är dagens sanning *L*

O det var väl där det fanns nån grym kejsare oxå som stack ut ögonen på 10.000 fångar för att de inte skulle kunna rymma. Ja om inte annat kunde han ha ögonen till kulspel. Kanske där pyramidspelen uppfanns *L* vem vet

På tal om ögon så begrovs heter det så??? indianen War-Eagle efter sin död med ögonen ovanför marken för att han skulle kunna titta på sina jaktmarker o han hade gott sällskap oxå för han begravdes( det låter bättre) sittandes på sin häst.

Hästar ja. Är det så att en Islandshäst emigrerar till ett annat land så får den aldrig komma tebax så det gäller att den trivs dit där den flyttar *L* En islandshäst som lämnat Island tillåts aldrig att återvända då risken är för stor att de blandats med andra raser. Därför är Islandshästen en av de rasrenaste hästarna i världen och de har varit fria från inblandning av andra hästar i över 800 år.

Mer djur, förr i tiden så användes döda fåglar till barnskramlor, kanske nåt att ta efter nuförtiden med all farlig plast o så *L* om inte annat så blir väl bebisen så rädd så den tystnar eller får skrämselhicka.

I Grekland använde soldater igelkottsskinn till hjälmar o nu vet vi inte om taggarna var utåt eller inåt *L* men de skyddade mot yxhugg. Men var de inåt så blev det nog en bra akupunktur, alla medel är tillåtna *L* Inte bara kineser som är påhittiga *L*

I Grekland använde oxå de finare damerna förr i tiden smör som parfym. Kan inte tänka det luktade så gott efter en solig dag *L* luktade nog inte blomma precis *L*

När det gäller lukt så hade japaner tävlingar i den ädla konsten att fisa. Ja som jag sagt innan japaner är galna *L* men jag garanterar att jag hade vunnit stort i fredagskväll/natt . 12 points direkt *L* Det var nog tur att inte gaslarmet satte igång i kommunen.

Där var några frågor till men jag får säga som elefanten Man kan inte minnas allt *L*
Jag hade iallafall 9 rätt av 15 så man får vara glad *L* Inte lätt med såna frågor men kul. Mycket roligare än vanlig frågesport. Jag älskar att spela rappakalja, där är oxå en massa konstiga saker man ska kunna plus att man ska hitta på saker o ting själv så det gäller att ha fantasi *L*




När det var färdigt så gick vi ner i kapellet ( frivilligt) där det spelades en fin låt o sen läste Anette nåt ur en bok, alltid nåt tänkvärt hon läser o sen spelades en fin låt till. Alltid fint att ha den stunden då man hinner tänka efter lite.
Sen var det dags o gå hem.
Jag gick till banken ett ärende o sen var jag inne o handlade bullar som jag tänkte äta nu. Blivit hungrig igen var 5 timmar sen jag åt, fyyy på mig. Måste äta oftare att jag aldrig lär mig.

Pratade med Jonas lite oxå i mobilen om ditten o datten. Han jobbade för fullt så man får följa med på många ställen under tiden så man blir berest *L*

Nu är det att vänta på att Mr J ska ringa. Fortfarande inget sms :0( 

PÖSS på er sålänge
Over and Out


Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej på dig! Ja så många ställen du varit på med mig, de e de inte någon annan som varit. Du vet hur de går till på dom ställena jag kör på

Pusss

2009-01-29 @ 17:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0