Lördag 28 februari.



Grattis på namnsdagen till mig själv *L* Ja egentligen är det Maria men jag heter ju Marie men det får gå ändå *L* o man ska ju fira saker så ofta man kan *L* Så nu bestämmer jag att det är Marie oxå *L* bra va *L*

Fick gå upp tidigt idag för det skulle vara körövning inför måndagen. Mådde inte så värst jättebra o hade helst legat kvar men det gick inte. Ibland är man väldigt plikttrogen.

Jag kom iväg sent som vanligt vet inte varför det är så svårt att komma iväg i tid *L* jag springer som en yr höna o ska än det ena än det andra o så går tiden himla fort. Men jag var där prick kl 10 o folk höll på o plocka ihop vilka sånger vi ska sjunga o så. Den andre kantorn Birgitta var där o jag tänkte inte så mycket egentligen på vad hon gjorde där *L* tänkte att Ingrid vår vanliga var sjuk eller nåt. Men när vi satt oss ner allihop så berättade Gunilla kyrkoherden att Ingrid inte kommer för att hon drabbats av en stor sorg. Att hennes man Mats dött häromnatten i sömnen. Jag lovar att man blev jättepiggig över hela kroppen. Stackars Ingrid. Hon skulle väcka honom  tidigt på morgonen men då var han redan död. Visserligen måste det vara en skön död men ack så onödigt när man är i 40-årsåldern o har familj. barnen är  13 o 6 år. Det konstiga är att hans bror Tommy dog likadant för två år sen. Men han hade den oturen att han somnade i soffan o hans sambo såg att han låg kvar där på morgonen men hon gick iväg på jobb så det tog tid innan de fick reda på att han var död o då hade han varit det sen natten nångång oxå. Usch ja världen är orättvis .

Vi fick iallafall träna sång ändå o det gick mycket bättre än vanligt. Birgitta är en jätteduktig kantor o det var inte en massa tjafsande utan det gick kanonbra. Vid halv 12 blev det lunch o vi fick fat med rostbiff o skinka o en massa exotiska frukter o bröd o ost till det. Det var jättegott.
Körövningen slutade vid halv 1 för Birgitta var tvungen att ge sig iväg till ett bröllop.

Jag gick hem o sen åkte vi till Bo Ohlssons o kollade lite. Jag köpte ett par dockskor *L* ja de ser nästan ut så. Det är strl 36 o de var himla söta. Vita små toffelaktiga. Köpte en ny blus oxå, ja en rosa *L*  Sen blev det lite annat oxå.
Sen körde vi till Lidl men där var inget kul.
Smsade till Mr J när jag kom hem. men det var tyst från honom. :(

Fixade middag sen när vi kom hem. benfri kotlett o klyftpotatis o äpple o currysås som är rent himmelsk *L*
Kollade på tv o så var det dags för 4 deltävlingen  av melodifestivalen. Ja vad ska man säga om den. Kändes som det var stora bröst tävling denna gången. den ena var större än den andre *L* Visst var några låtar bra men det var då inte bästa omgången. Agnes har jag aldrig gillat o inte Johan Becker heller ( får rysningar av finlandssvenska)
Susanne Alfvengrens låt var fin. O Malena Ermanns låt var häftig o satte sig med en gång ( ja inte franskan haha )
Thorleifs låt var bra o hade platsat bra i dansbandskampen *L*
Men den bästa var Anna Sahlene o Maria Haukaas Storeng men den kom inte ens vidare. Konstigt !!!!
Men lyssna o njut *L*  http://www.youtube.com/watch?v=fr7tAhUbeUA

Sen var det säsongsavslutning av Brottplats försvunnen o efter det var det långpromenix med hundarna igen. Härligt fast rätt så kallt.
Sen blev det lite nätet o radiolyssning o sen gick jag o la mig.
Tomt utan Mr J :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0