Måndag 30 mars



Jo precis vad det är. Ännu en måndag o idag är jag helt slut i kroppen efter gårdagen plus att jag inte kunde sova inatt utan bara låg o funderade en massa. Hade dåligt samvete för att jag inte svarade Mr J igår men jag vet att jag bara skrivit saker som jag sen ångrat o då är det lika bra o låta bli. O han vet jag tänker på honom ändå.
Vaknade kl 8 imorse när brorsan ringde o frågade om gårdagen o sen gick jag upp för jag visste inte om Ronny skulle hämta Lina idag eller imorgon o han brukar komma lite efter nio men han har inte kommit än. Mig gör det inget för jag tycker det är mysigt att ha henne här. Hon är så go.
Jag skickade ett gulligt sms till mr J sen o det handlade om melontuggummi o kyssar *L* 

Jonas ringde o vi pratade en stund o det var kul även om det var ett jäkla liv i bakgrunden men det är som du säger att du måste ju jobba *L* Kändes skönt o prata iallafall , saknar våra samtal ska du veta. 

Sen kom det svar ifrån Mr J o han skrev han blev glad o att han saknat mig massor o att han var sjuk o hemma idag..stackaren, hoppas du mår bättre snart igen. Så nu blir det inget samtal idag :( 
Har längtat efter det massor men hoppas det blir imorgon istället. Älskar dig


Gick till banken sen o hämtade lappar o sen blev det Netto. Sen hem o koka kaffe o göra macka. 
Sen får vi se vad som händer mer idag *L* 
Blir kören kl 19 iallafall..

På tal om det *L*  Kolla här. Jag kom inte med mer än med min hals så tur den var rentvättad. Det är den som knappt syns under dirigentens arm *L* 




 

Py drog fullt hus i Sjöbo


600 åskådare tystnar när kyrkklockan slår hel timme. I stället äntrar 140 körsångare scenen.

Efter tre solosånger av artisten Py Bäckman, varav en är en stödsång till Tibet, klämmer körerna i.

Ljudet är mäktigt när psalmer och sånger till kära som gått bort fyller salen.
- Jag tycker att det ska handla om existentiella teman i kyrkan, säger Py Bäckman.
Hon har bara hunnit öva tre timmar med körerna.


"Stad i ljus - sånger från himmelen till jorden" heter konserten som Py Bäckman just nu turnerar med över hela landet.
Tillsammans med lokala körer och pianisten Rune Broberg framför artisten och låtskrivaren sina egna sånger och psalmer.
Vid konserten i Södra Åsums kyrka deltog 140 sångare från körer i Sjöbo, Ystads och Skurups församlingar. Från Sjöbo kom bland annat Bell singers och Södra Åsums kyrkokör.


Skriver mer sen

PÖSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSs





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0