Torsdagen den 26 mars



Det var något som förde liv imorse o jag kan säga att det tog tid innan jag registrerade vad det var *L* Väckarklockan..den ringde kl 8 o jag kan säga att jag hade ont i var muskel o led i min stackars kropp o ögonen ville inte alls vara med. Jag var så himla trött så jag visste knappt vad jag hette. Men det var bara o trycka av knappen o se glad ut o stiga upp. Tur det finns dusch sådana dagar så att jag kunde vakna till. Så efter en stund var jag pigg o alert igen o jag tror Maj-Britt gjorde kryss i taket idag för jag var borta hos henne prick 10 över 9 *L* inte ofta jag kommer i tid fast det bara är 300 m emellan oss. men men alla kan bättra sig *L*

Det var härlig sol men det blåste rätt så bra men man blir absolut piggare av solen fast jag vaknade med mitt illamående som vanligt o det fortsatte hela förmiddagen.
Det var trivselcafe som vanligt o idag började vi med mackor o kaffe o sen efter en stund så gräddade dom våfflor o ja man var ju tvungen att utrota dom så det blidde en liten våffla med sylt o grädde.
Blev mest en massa prat idag om ditten o datten o lite sång med. Annette o jag höll låda som alltid *L*

Efter cafet gick jag till Anders färg o köpte pennvässare till min kajalpenna. Fattar inte varför spetsen alltid ska bli så himla trubbig *L* det måste vara dagens I-landsproblem *L*  Men nu är den spetsig o fin så nu kan mina ögon bli fina igen *L*  Sen gick jag inom solariet o tog mig en liten stund där men de spelade bara hårdrock idag ingen höjdare precis, bättre när dom har Radio Kristianstad *L* Men det var varmt o skönt annars för kroppen men jag tog inte så lång stund idag. Låg mest o gäspade o undrade om inte tiden skulle vara slut snart *L* Ville ju komma hem o se om J smsat eller ringt för min mobil låg på laddning därhemma.
Men först var jag inom Netto o handlade lite som vanligt.

Väl hemma var det bara mamma som ringt o smsat så det blev att ringa henne o det blev en liten pratstund.
Sen blev det vikning av kläder som jag skulle lägga i lådor. Kan bara konstatera att jag har en aning för mycket kläder *L*
Sen blev det fika igen o lite Kallespel. Det är lite roligare nu när man kommit vidare men nu har jag fastnat på ett annat ställe. Man måste ha en gul bit för att fortsätta men jag hittar den inte hur jag än gör. Men skam den som ger sig *L* Jag tror nästan att de glömt att lägga dit den haha jag kommer ihåg att jag hade problem med den förra gången  oxå.

Sen kollade jag i mitt skrivbord o hittade mina gamla dagböcker *L* bl a från -87 snacka om att jag känner mig gammal.
Då bodde jag på Rosengård själv o hade gjort det i 2 år. Jag var inte tillsammans med någon men det var på den tiden det fanns Heta Linjen o man träffade några stycken o kärleken växlade ganska ofta *L* Men jag var egentligen jättekär i Ricky som jag var ihop med i 1½ år. Men han träffade en annan o det var inte så kul precis. Fast efter ett år började han komma hem till mig igen då var inte hon lika rolig längre. Dom var i Italien på semester o han skickade
t om vykort till mig, ett jättegulligt. O han hann knappt hem förrän han åkte hem till mig o bara rusade fram till mig o kramade om mig o kysste mig o sa hur mycket han saknat mig. De hade varit hemma i en timme *L* ja jag säger då det . Tydligen hade man nån dragningskraft ändå *L* 
Ja nu kom man in på nåt annat igen som vanligt haha




Nu älskar jag iallafall han som ringde till mig när jag satt o läste *L* Han den underbaraste mannen som finns.
O som jag sa till dig. Det känns alltid lika härligt o höra den rösten o det skrattet o det har jag gjort sen första dagen vi pratade i telefon. Det är nåt särskilt med den som gör att det alltid blir varmt i hjärtat. O det sa KLICK med en gång.
Men som  jag sa innan det var kul när du ringde första gången. Du började med hej o hur e det osv o jag bara spelade med som om jag visste precis vem det var jag pratade med *L* sen efter 5 min så sa du : du vill kanske veta vem du pratar med *L* O nä hjärtat jag tyckte inte alls du var vimsig då du var jättecharmig o go precis som nu.
Tackar min Gud att du ringde den dagen *L* Ibland är han god *L*
Allt kändes bra idag när vi pratade o som du sa så är det så tomt när vi inte pratar det har ju blivit en vana men inte en dålig sådan *L* utan det bästa. Känns så tomt när du inte ringer ju.
Börjar kännas nu att du snart ska åka. Jag VILL INTE...Hur ska jag överleva såååå länge..suck..Vet en som kommer o räkna dagarna iallafall o hoppas att den 19 april kommer fortare än kvickt *L*
Du skulle hämta prinsessan så du var tvungen att avsluta men du ringde ev lite senare ikväll annars smsade du.
Älskar dig hjärtat...





Jag fixade middag o idag blev det chicky bits, ris o cafe de paris sås. Inte alls fel. Kollade på tv under tiden o väntade på att hjärtat skulle ringa. Kvart över åtta kom där ett sms att han bad om ursäkt att han glömt att smsa o att det inte funkade ringa ikväll heller men att vi hörs imorgon o att han saknar mig.
Bra iallafall när du smsar så man inte sitter o väntar i onödan. O jag hade fått prata med dig innan så det var ingen större fara även om jag skulle kunna prata med dig jämt *L* LÄNGTAR tills imorgon...

Blev lite av varje på tv ikväll Big Medicin, Fritzl o sen Gordon Ramsey. O nu ska jag krypa ner i sängen o se om det funkar att sova. Är ganska så trött nu så det borde gå men oftast blir man klarvaken när man lägger sig ner tyvärr
o alla dumma funderingar kommer. Jag får väl räkna får eller nåt annars. 

Många nattikyssar till mitt hjärta, mitt allt....



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0