Ny vecka..



Förra söndagen blev oxå lugn o jag fixade med papper till jobb o sen gjorde jag kålpudding o tog det lugnt bara o kollade på tv hela kvällen. Så hela den helgen gick i lugnets tecken kan man säga.
Sen var det måndag o dags att börja jobba igen. Vi skulle få en ny tjej som ska jobba nu när jag slutar Anna men hon kom bara o hälsade på o ska inte börja förrän på torsdag. Mia ville ha med mig till Tomelilla vid ett-tiden för att kolla det nya jobbet. Sen berättade hon för Hasse att jag skulle sluta o gud vad han blev ledsen han  grät som ett litet barn. Aj aj vad det kändes ska jag säga. Inte alls kul men inte mycket att göra. Vi städade snabbt undan det första o sen när vi kom till banken så fikade vi där på fiket o satt o pratade o tog det lugnt bara o sen tog jag bussen 12.10 till Tomelilla o Mia hämtade mig på stationen. Träffen gick bra o vi var färdiga vid 13.30 o bussen går hem 14.59 suck. Blev en tur in till Bo Ohlssons o en fika där oxå o sen lite handling på Lidl.

Sen var det hem o o vila. Har så jäkla ont i min hälsena så jag kan knappt gå snart suck. Johan körde mig till kören sen vid 19 o den slutade tidigare så jag var hemma redan vid halv nio skönt.
Åt lite rester o kollade på tv o sen blev det sängen som vanligt.



Tisdagen blev jättelugn o jag var på banken o sen på bibblan o lånade böcker till Studiecirkeln.  Jag lunkade omkring för det gör så himla ont i benet suck. Men det är att stretcha hälsenan o se glad ut.
Tog det lugnt hela em o vilade o väntade på att det skulle ringa men tyst tyst tyst. 
Fixade middag o kollade på tv o halv åtta kom där ett sms från honom. Där han skrev att jag tror väl inte på honom mer men han hoppas att han tror fel. Att han är inne i en jävlig period igen där han inte hinner med vad han ska. Men att han saknar mig otroligt o älskar mig o att han är ledsen att det blir så här igen. Att han hör av sig imorgon dagen efter om jag fortfarande vill. 

Jag har aldrig misstrott honom o börjar inte med det nu heller jag vet att han har massor nu igen o att han inte har det så lätt. Men visst är det tråkigt att köra allt genom sms nu o tyvärr blir det så lätt missförstånd. O bara fråga om jag vill. Herregud jag vill inget mer i hela världen än att prata med honom. Om det så bara är för några minuter.



Onsdagen gick vi som vanligt o käkade frukostbuffe o snackade en massa o tiden gick o jag var inte hemma förrän vid halv två. Fixade lite härhemma sen.
På kvällen kom där ett sms att huvudvärken var på väg o att han skulle sova en stund o sen ringa men jag sa att han skulle inte tänka på mig utan vila o se till o bli bra istället. Fick ett svar att han alltid tänker på mig..ahhhh du e go hjärtat :)

Torsdagen var det jobb igen o Johan körde mig till bussen eftersom jag hade så ont i foten. Hasse hämtade mig vid bussen som alltid o han var lite nere för det var sista dagen för mig. Anna kom o vi tog fram sakerna o började städa. Mia skulle komma o hämta våra tidlappar o det gjorde hon o då sa hon att jag fick vara kvar ett tag till för de skulle prata med några till i Tomelilla innan de bestämde sig men de tyckte jag var bra. Alltid något :) o Hasse blev ju jätteglad jag blir kvar ett litet tag till. O jag trivs här så mig gör det inget. Städningen gick lättare idag o vi slutade vid halv ett o sen gick Hasse o jag o käkade lunch. Blev kinabuffe..jättegott. Sen var jag på Lindex o kollade efter nåt till begravningen men jag hittade inget roligt.
Åkte hem 14.30 o fick lunka hem i sakta mak. 

La mig o vilade. O helt plötsligt ringde det o det var min älskling på telefonen :) alltid skönt när den bilden kommer upp :) O gud så skönt att höra din röst igen. Det är som vi säger man känner sig som en fjortis igen haha Vi pratade om allt möjligt o det kändes kanonbra alltihop o allt du sa värmde så. Men en sak du sa var nästan det bästa. Det var när jag sa att många har emot oss, att folk säger att han bara leker med mig. Då sa han men de vet inte hur det känns i min kropp när jag pratar med dig, hur varm jag blir i den då. Klockrent nä vem vet det :) men det var verkligen fint sagt o för mig sa det allt. Jag älskar dig verkligen hjärtat. Inget kan få mig att sluta bara så du vet :)
Du gjorde verkligen min dag....

Fredagen vaknade jag redan lite över sex o jag kunde inte somna om så lika bra o gå upp. Jag duschade o gjorde mig iordning o sen stack vi till Anderssons o käkade frukostbuffe. Kände jag behövde styrka mig lite. Sen hem igen o klä om o sen körde vi vid 10. Vi var i god tid o jag har inte gråtit en tår på hela tiden men så fort vi kom till kapellet så började tårarna rinna. Det var precis som då var det verkligt. Begravningen var ljus o fin o han hade sin älsklingsmusik. Vi var bara 28 st, närmsta familjen o det var rätt skönt. Men det är alltid värst när man ska gå fram o lämna handbuketten o jag klappade kistan o tackade honom för allt o tårarna rann i floder. Efter begravningen åkte vi till Ribersborgs restuarang o åt middag o pratade lite.

Sen åkte J o jag in mot stan o vi körde förbi myrorna så vi bestämde gå in där o kolla lite. Jag hittade ett par jättefina klackskor. helt nya för 75 kr o ett par varma goa hush puppies kängor för 75 kr. En rosa stickad sjal för 30 kr o en kramgo kossa för 10 kr o 2 fina linnen o två dukar.
Sen körde vi till IKEA men vi klädde om först ute på parkeringen ja vi körde längst bort haha
Det blev en massa nya ljus o lite sånt. Sen körde vi till Burlövs Center o hamnade på Dressmans o Johan provade kläder i säkert en timme haha O det resulterade i att det blev en ny fin kavaj, tre par byxor o två skjortor o vi tjänade 600 kr på det :) de hade ta tre betala för två.
Sen var jag tvungen att gå in på Zizzis ju o se vad de hade men jag hittade inget kul men det blev ändå 550 spänn haha en tuff lila jacka o en lila tröja.
Sen körde vi hem för sen var vi helt slut o vi var hemma kl 20. Vi fixade lite mackor o sen såg vi Cellisten men jag tyckte inte den var så bra. Sen la vi oss för jag var så trött o hade så ont i hela benet o det tog tid innan jag somnade för det gjorde ont hur jag än la mig suck.



Lördagen vaknade jag tidigt konstigt man inte kan sova länge . Vi käkade frukost o sen såg vi en film under tiden. Sen blev det lite ärenden o handling. Hela dagen gick i regnets tecken suck vad det är tråkigt med höst. Det blev tacos på kvällen mums men efter 3 timmar hade jag fortfarande inte ätit upp den haha Kollade på tv Körslaget o det var sådär. Inte var det då Stefan som var  bäst men precis som i Dansbandskampen röstade väl hela Älvdalen miljoner ggr haha Jag tyckte Rigo o Pontare var bäst. O Carolina är skön. Älskar hennes nya låt...Den säger så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0