Helgen..



Har gått på som vanligt o jag har inte varit härinne o skrivit så det får bli en snabbis :)

Lördagen kändes lite bättre efter Kärlekens samtal så det var skönt. Efter loppisarna kom mamma o William hit o vi satt i trädgården o fikade o det var inte alls dumt. Kanonväder solen sken skönt. De var väl här nån timme ungefär o jag hade lite mannekänguppvisning av kläderna jag köpt o visade upp allt annat vi köpt.

Senare på kvällen bestämde vi oss för att beställa hem kinamat var så länge sen man åt det så. Visst var det gott men man tåler inte så mycket friterat nu så halv elva var det jag som var dödstrött o gick o la mig som en annan pensionär :) Fick sms från Kärleken oxå när jag la mig :)

Söndagen var det upp kl 7 o göra sig iordning skulle vara på församlingshemmet kl 8.30 o vi fick träna lite först. Vi skulle sjunga kl 9 när folk kom o skulle rösta till kyrkovalet. Vi sjöng 5-6 sånger o sen fikade vi o röstade. Sen var johan o jag nere på kvantum o bytte lampor o gasen till sodastreamern så vi kan använda den igen. Vi köpte frukostbullar oxå o när vi kom hem kom mamma o hon hade med sig Kasper o Sassy. Vi käkade frukost o satt ute o snackade i trädgården, lika härligt väder då, 22 grader varmt rena sommaren. Sen var det att göra sig iordning igen för det var kalas kl 14 på Fars Hatt utanför Skurup. Det var buffe med ägg o sill o lax o lite av varje o sen entrecote med potatis o rödvinssås. Desserten bestod av citronfromage, melon, ostbricka. Sen var man jättemätt.
Vi var hemma igen vid sjutiden o sen kollade jag på tv. La mig tidigt o det blev inget pratande med Kärleken idag :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0