Tebax...







Känns som en evighet sen jag var här sist o det är klart det var den 25 aug men det känns som tiden bara sprungit iväg o idag skriver vi den 18 september. Livet har varit upp o ner som alltid o just nu har jag oxå drabbats av den där förkylningen som de flesta har nu o jag snörvlar o har feber o ont i hela kroppen men bara o bita ihop.


Det har hänt lite av varje o jag tror inte jag ens minns allt som hänt så vi får nog låta det vara o börja om igen :) För annars blir det nog för långrandigt enligt min mening.
Jag har klippt mig o det var jätteskönt o det behövdes verkligen fattar inte att det kan växa så på två månader, jag får skylla på B12 *L* för både hår o naglar växer som ogräs :)

Litet smakprov :)

Fick ett trevligt mail en dag från Håkan en kille som jag var tillsammans med ett tag för 6 år sedan o vi har tagit upp kontakten igen. Men jag Älskar fortfarande min Kärlek så Håkan är bara en vänskap. Jag känner inte för att börja om nåt nytt som slutade så himla tråkigt som hans o mitt gjorde. Visst var lite av det mitt fel men sättet det hände på var helt onödigt o det är väl sånt som sitter som en tagg i hjärtat o ärligt talat hade jag inte vågat börja om med honom. Men en jättefin vän är aldrig fel. Han bor inte så långt ifrån mig så han skulle bjuda på middag en dag så vi får se vad det blir av det :) Men det är alltid kul när de gamla pojkvännerna hör av sig o inte glömt bort en. Så nåt bra måste man gjort haha

Kärleken ja ..jag vet ärligt talat inte vad jag ska säga. Vi har inte pratat i telefon sen han var i Holland o det var 10 dagar sen idag. Vi har missat varandra hela tiden men hållt kontakten med massa sms o min kärlek är LIKA stor än. Det är inget som försvinner o han ger mig de finaste kärleksförklaringar men visst känns det i hjärtat o att man blir ledsen när vi inte pratar. Längtar efter hans röst o härliga skratt. Men skönt att han iallafall saknar mig lika mycket. O jag vet ju orsaken till att det blivit som det blivit nu så jag behöver inte tro en massa annat o det är skönt.
Man måste kunna lita på varandra. O allt blir säkerligen bra snart :)




I lördags var vi på fest hemma hos Andre. Han fyller inte 25 förrän den 22 okt men bebisen har tänkt o komma ut den 18 okt så de tyckte det var bättre o ha festen nu .
Det var jättekul o god mat o Andre o jag körde Singstar hela kvällen o det var skitkul o vi lyckades riktigt bra :) o de andra hade underhållning haha det behövdes ingen cd där :)
O desto mer jägercola desto bättre gick det haha men det kändes dagen efter oxå haha segt som tuggummi :)

Malin..jag har fuskat fy på mig :) jag tänkte att jag orkar inte gå upp tidigt varje lör o sön o inte alltid man kan se reprisen så jag kollade vinnaren av Biggest Loser. Så nu kan jag se det när jag känner för det. O det blir en kvinnlig vinnare denna gången oxå GIRLPOWER :)



I måndags jobbade jag som vanligt o i 14 dagar ska vi skriva upp allt med tider o vad vi gör o sånt. De tycker väl inte vi har något annat att göra :)
När jag kom hem så kokade jag kaffe o fixade inför styrlsemötet kl 17.
Efter mötet var det dags för kören, vi övade inför söndagens uppträde. 
Jag kom hem vid nio o var helt slut o bara längtade efter att få prata med J men då sa Johan att min pappa ringt 2 ggr o att jag skulle ringa upp honom. Sagt o gjort. 
Min kära farfar hade dött på morgonen. Han hade fått en hjärtinfarkt i lördags o sen lunginflammation på det men var relativt pigg ändå men när han gick på toa på måndagsmorgonen så fick han problem med andningen o ramlade ihop o sen var det över. Farfar blev 91 år gammal men han var som om han var 60 bara. Han har alltid hållt igång med idrott o dans o druckit tusentals liter Whiskey *L* 
Det var som pappa sa. Sörj honom med glädje för tänk ett sånt rikt liv han haft o det har han verkligen men det kommer o bli tomt efter spillurven haha 
Så nu får vi se när det blir begravning.

 

 

I tisdags gick vi upp halv 6 o gjorde oss iordning o halv 8 styrde Johan o jag kosan mot Ullared. Vi stannade vid Snapparp o fikade för jag hade packat ihop lite ägg o mackor o kaffe. Vi var framme vid halv elva o då var där ganska så mycket folk men det tunnades ut sen över dagen. Det var riktigt skönt att gå i lugn o ro o kunna kolla in allt för det gör man inte när man har en busstid att passa. Men visst blir det dyrare haha Det blev en massa kläder åt oss bägge, till bebisen, hushållssaker, hygienartiklar, cd-skivor, dvdfilmer. mat osv o jag fick tag i en sådan jacka jag velat ha jättelänge. Den är så himla fin o kostade bara 499 kr. O kul för jag började på den största strl o hamnade längre o längre ner :)
Hela notan med bensinkostnaden o middag blev på 8 000 kr men då hade vi oxå massor av saker med oss hem. Vi körde hem vid 18-tiden o var hemma vid 20.30 o det var skönt att se Sjöbo-skylten haha men jag tyckte dagen var jättebra o det lär aldrig bli buss dit fler ggr.



Onsdagsmorgon var man jätteseg men då var det frukostdags med tanterna :) o vi var på Anderssons lite över nio o det var gottmed frukostbuffe då :) o sen satt vi där tills kl 12 o pratade. Det var kanonväder.
Sen gick jag hem o vilade o sen var det dags för månadsmöte på Rosenlund på kvällen. Det var räddningstjänst som kom o han som pratade Peter var himla trevlig o rolig så det var kul att höra på honom o alla var nöjda o belåtna :)
Var hemma vid halv tio o kollade lite på tv innan det var sängdags igen.



Halv sex blev jag väckt igår tors o då var det bud på att jag bara ville vända mig igen o somna om. Hela kroppen skrek att den hade ont i var led alltså. Men det var bara o stiga upp o åka iväg till jobbet. Vi tog det lugnt hela dagen med städningen o sen åkte jag hem 14.30.
Väntade på att kärleken skulle ringa men det kom nåt ivägen men han skrev han skulle ringa senare på kvällen. Det blev pannbiff med massa lök till middag o tv. Men kl 21 var jag så trött så då gick jag in i min säng o kvart över kom där ett sms från J att han var helt slut o lovade att ringa idag istället. Det kändes kan jag säga o tårarna kom men jag vet hur det känns o må så, ingen fara.
Jag somnade ganska så fort sen o det var skönt att lägga sig tidigt.



Gick upp kl 9 o sen gjorde jag lite ärenden bl a till apoteket o handling på torget. Sen har jag plockat undan lite härhemma o käkat frukost o nu går man i väntans  tider. Inte hört ett ljud från honom idag :(  Men hoppas han håller sitt löfte.
Får se om Johan köper nya Wallanderfilmen idag så man har nåt att se ikväll det är ju fredag så det är fredagsmys *L*

Skriver mer sen o nä det ska inte ta 3 veckor haha

PÖSSSSSSSSSSSSSSSSSss


 




Kommentarer
Postat av: Malla

ÄNTLIGEN.....Herregud människa göra på detta sättet funkar inte.

Jag har ju varit orolig..

Så välkommen tillbaka ....L

Och det gör inget du fuskar hade jag med gjort om jag bara kunnat men något av barnen har alltid nån fritidsaktivitet när reprisen går.

Nu måste vi ta tag i att träffas en dag......

Massor av kramar från din nässkusin

2009-09-18 @ 20:16:08
URL: http://www.fettomamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0