Tisdag igen



O man är ledig..skönt. Men varför kan man inte sova när man nu slipper gå upp kl 4. Fast det är klart J hade ställt mobilen på väckning imorse o glömt o ändra tydligen så kl 4 skråla den igång för full. Fast då var det skönt att kunna lägga sig åt andra hållet o snusa vidare *L* Men sen kom det ett sms 7.20 från Kärleken o sen var det kört att somna om. Så jag har skrivit räkningar..ett onödigt ont haha tvättat en maskin mörktvätt, rensat tidningar, diskat, plockat undan , vatt en långpromenix med Amanda,  käkat frukost o sett Biggest Loser sen igår o ändå e klockan bara halv ett nu. Dagen känns lång alltså. Vi får kanske ta en liten vilostund sen Amanda o jag *L*

Helgen var förresten jättebra men det var tidiga morgnar o det är inte så kul när man äntligen är lediga o förra veckan var extremt jobbig så jag var helt slut i fredagskväll o det satt i hela helgen. 
I lördags var det Vårdag i Sjöbo o folk gick ur huse här haha Det började med bakluckeloppis där vi gjorde många fynd. Bla massa leksaker till Amanda o en tygtunnel hon ska ha i trädgården o springa genom. Jag köpte ett par jättefina vagabond ballerinaskor  för 10 kr.  Fick ett jättefint halsband av J oxå . Handgjort o hon gjorde bara ett exeplar av varje halsband så ingen har ett som mitt :) blev en jättefin rosa ring oxå.  Sen var vi o hälsade på Kjerstin som stod på mässa på banken o B-O passade på o klippa sig hos henne. Ja hon är frissa ..hon kör omkring o klipper  folk som har svårt att ta sig till en frissa av en eller annan anledning. Bra affärside' . 
Sen var vi på Anderssons o fikade..kaffe o bakelse. mums. 
Sen gick vi omkring o kollade lite i byn o sen på kvällen var vi hos William o grillade. B-O o Kjerstin var oxå med o som vanligt blev det en massa sång :) 

På söndagen steg jag upp o kokade kaffe ..värmde frallebullar o kokade ägg o sen åkte vi ut till Skarrie där vi träffade mamma o B-O o de hade kasper, sassy o emmy med sig så det blev många hundar. Vi gick en lång promenix o sen käkade vi frukost i skogen o det smakar väl aldrig så bra som ute i det fria haha nu menade jag alltså frukost ;) 
Sen skulle vi åka till Ystad o sjunga så tyvärr fick vi ta oss hemåt igen vid halv 12. 
Vi hade jättekul på kören som vanligt. Den är helt annorlunda mot kyrkokören. 
Sen var det hem o bara ta det lugnt o vila *L* skööönt. 

Igår måndag jobbade jag som vanligt men vi var färdiga redan vid 10 så vi tog det lugnt o hade lång fika. Köpte mariabullar till oss vi fick ju fira igår istället för idag. 
Sen åkte jag hem vid halv 12 o handlade lite o sen när jag kom hem så pratade jag med kärleken 2 ggr mmmm. De orden han sa igår gjorde att man inte kan tveka..men man är dum o funderar en massa istället för att bara vara o låta det ske. 

Var på kören sen o det var övning till Valborg o nu börjar sångerna sitta riktigt bra men gud vad tradiga dom är. Var jättetrött sen när jag kom hem o det blev lite pyttipanna till middag o CSI på tv. 
Mailade till Mia om min semester. Vatt så mycket hela tiden så jag har inte kunnat bestämma mig om när jag vill ha den. Men det blev inte som jag ville ändå när jag väl bestämt mig ..fick v 30-32 men jag ville ha v 29 -31 . Så nu bestämde jag att bara ta v 30-31 o spara den andre veckan till i höst eller nångång när man kan behöva koppla av lite *L* eller hitta på nåt kul. 

Mailade till Malin  oxå o nää jag bara skakar på huvudet. Karlar alltså. Att de inte fattar hur de kan fördärva saker o ting men skönt att allt fixar sig o att du nu kan släppa det o gå vidare. Att jag dragit mitt strå till stacken o försökt göra vad jag kunde. Men vad har man vänner till om inte att hjälpa. fast vissa har nog inte förstått det.

Nä nu får jag väl hitta på nåt att göra så jag inte sitter här o somnar *L* Längtar tills imorgon..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0