4 Mina föräldrar




Då ska man skriva om sina föräldrar. Min mamma heter Monica o hon blir 65 år lillejulafton o jag anser väl henne vara ung för sin ålder. När man ser tanter i kyrkokören i samma ålder så tänker man haha Min mamma klär sig ungdomligt, ja inte alltför ungdomligt men lagom. Färgar håret ja ingen grå mus där inte haha  Mamma bor några kvarter ifrån mig o hon är särbo med min styvfar sen 25 år.
Hon jobbar som nämndeman på Hovrätten plus är lokalpolitiker i Sjöbo o har många järn i elden jämt. Min mamma känns som en jag kan prata med om det mesta men det har funnits tider då vi varit som hund o katt o vi var ovänner o pratade inte på över ett år men sen den gången har det funkat bättre. Visst kan hon vara som alla mammor o lägga sig i alltför mycket o inte förstå att man är vuxen själv men detär ara o säga ifrån o sen är det bra med det.

Min pappa heter Kjell-Arne o han är 68 år o bor i Eslöv tillsammans med min (elaka *L* ) styvmor. Han är pensionär men sysslar fortfarande mycket med sin musik som han alltid gjort. Han spelar i flera orkestar o det är väl därifrån mitt egent intresse för musik kommer. Han gillar oxå att resa o brukar fixa bussresor  som han guidar på. Tyvärr träffas vi inte så många ggr om året utan pratar mer via mail o så.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0